Metodika monitoringu domén
Elektronické obchody hodnotíme podľa mnohých kritérií. Posudzujeme ustanovania zmluvných podmienok s ohľadom na obchodný proces, zabezpečenie ochrany osobných údajov a splnenie informačných povinností obchodníka.
Zameriavame sa na domény s obchodnými ponukami, ktoré smerujú k slovenským spotrebiteľom.
Automaticky monitorujeme tisícky domén na ktorých pravidelne vyhodnocujeme registračné (whois) a meta údaje, platosť DNS záznamov, WOT a Alexa rating a pod.
Technicky spracované dávky údajov kontrolujú naši dobrovoľníci, ktorí na základe bodového hodnotenia vyhodnocuju riziko, ktorému sa spotrebiteľ vystavuje v prípade, ak na uvedenej doméne nakúpy.
Počet bodov | Miera rizika pre spotrebiteľa | Symbol |
0 | Žiadne | |
1 - 3 | Miminálne | |
4 - 7 | Zvýšené | |
8 > | Podvod |
Celkový vzhľad a prehľadnosť
Prvý dojem je dôležitý. Vzhľad i rozloženie prvkov obchodu musí byť zrozumiteľné a prehľadné.
Cieľová skupina spotrebiteľov
Obchodné ponuky smerované na slovenských spotrebiteľov sa musia riadiť slovenskými zákonmi.
Možnosti kontaktu s predávajúcim
Spotrebiteľ sa musí vedieť s obchodníkom skontaktovať bez väčších problémov.
Obchodný proces a transakcia
Nesprávne nastavené obchodné procesy nám dávajú tušiť, že po nákupe môže mať spotrebiteľ problém.
Možnosti uplatnenia práv spotrebiteľa
Najviac sa zameriavame na možnosti uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy a zodpovednosti z vád tovaru.
Zmluvné a iné podmienky
Platí to čo je napísane. Preto je dôležité aby obchod spĺňal všetky zákonné povinnosti a požiadavky.